معز الاولیاء

" امام قبل از آنکه «ما میتوانیم» را به مردم ایران تلقین کند و تعلیم دهد، «ما میتوانیم» را در وجود خود زنده کرد؛ اعتقاد خود را به توانائى شخصیتى خود، به معناى حقیقى کلمه، به مظهر بروز و ظهور رساند."
----------------
خیلی ها دنبال این هستند که " ما ن توانیم "
و تا زمانی که معتقد به " ما ن میتوانیم!" باشیم " ن میتوانیم"
.
.
.
.
" ما میتوانیم " باید در من و تو جان بگیرد ! بزرگ شود! و بشود ما توانستیم... .
-----------------
برای اثبات همین شعار حداقل برای خودم این جا هستم ...

معزالاولیا (عزیز کننده دوستان خدا)
برای این که یادم نرود عزیز بودنمان وابسته است به دوست بودنمان با خدا ...
----------------
پوسترهای ما می توانیم با ا جازه از طراح در این وبلاگ قرار داده میشود .
----------------
سخنان تصویری از mamitavanim.blog.ir

کلیپ های صوتی ساخته شده توسط :mamitavanim.blog.ir
----------------
برای دیدن بهتر تصاویرو مطالب ازمرورگر firefox استفاده کنید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ اسفند ۹۷، ۱۱:۳۷ - م.ب
    تشکر
  • ۲۲ اسفند ۹۷، ۱۱:۳۷ - م.ب
    تشکر
  • ۲۲ اسفند ۹۷، ۱۱:۳۷ - م.ب
    تشکر
  • ۲۲ اسفند ۹۷، ۱۱:۳۶ - م.ب
    تشکر
  • ۲۲ اسفند ۹۷، ۱۱:۳۶ - م.ب
    تشکر
  • ۲۲ اسفند ۹۷، ۱۱:۳۴ - م.ب
    تشکر
  • ۲۲ اسفند ۹۷، ۱۱:۳۳ - م.ب
    تشکر

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

درمان میگرن با کاشت محرک عصب برای نخستین بار در ایران

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از یک کاشت محرک عصب، موفق به مهار میگرن در بیماران مقاوم به درمان شدند.
 

در حالی که هم‌اکنون درمان میگرن به روش دارویی در این بیماران انجام می‌شود، دسته‌ای از آنها با هیچ یک از رو‌ش‌های دارویی درمان نمی‌شوند.

اکنون متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق شده‌اند با کاشت یک محرک عصب، میگرن را در این بیماران مهار کنند.

دکتر آرمان طاهری، متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد و مدیر برنامه فلوشیپ درد دپارتمان بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره گفت:

محرک عصب اکسی پیتال گردن، دستگاهی است در اندازه ۳*۵ سانتی‌متر برای تحریک ناحیه پشت گردن بیمار (ناحیه عصب پس سری) که با تونلینگ، زیر ناحیه شکم بیمار کار گذاشته می‌شود و از طریق یک ژنراتور اقدام به ایجاد تحریک عصب کرده و موجب کاهش دردهای شدید میگرن می‌شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این‌که این کاشت (محرک عصب) برای اولین‌بار و به تازگی وارد ایران شده است افزود: این محرک عصب برای نخستین بار در کشور در یک بیمار که به مدت هشت سال از سر درد‌های میگرنی رنج می‌برد، کار گذاشته شد که نتایج حاصل، نشان از مهار درد میگرن در اوست.

دکتر طاهری درباره‌ی این کاشت عصبی افزود: این دستگاه بسیار کوچک دارای باتری با عمر ۱۰ تا ۱۵ سال است که هیچ زحمتی برای بیمار به دنبال ندارد.

به گفته این متخصص، عمر این باتری توسط تولیدکنندگان در حال افزایش است. وی با بیان این که محرک عصب اکسی پیتال در امریکا ساخته شده و ۲۰ سال است که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: من این محرک را برای تعدادی از بیماران مبتلا به میگرن در استرالیا کار گذاشته‌ام که نتایج آن موفقیت‌آمیز بوده است.

 

دکتر آرمان طاهری قیمت این محرک عصبی کوچک را ۹۰ میلیون تومان اعلام کرد که در دو مرحله پرداخت می‌شود. مرحله‌ی اول، تست دستگاه برای مدت دو هفته در بیمار است که در صورت نتیجه رضایت بخش هزینه‌ی کامل در مرحله نهایی پرداخت می‌شود.

دکتر طاهری استفاده از این دستگاه را مناسب بیمارانی دانست که درمان میگرن آنها به هیچ یک از روش‌های دارویی در فرآیند مراجعه به روانشناس بالینی، نورولوژیست و متخصصان درد پاسخ نداده است و در واقع مقاوم به درمان دارویی هستند.

متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد، کاشت این محرک عصبی را کاملا بدون درد دانست و گفت: این محرک عصبی پیش از این برای کاهش درد پا در بیمارانی که اقدام به جراحی اندام تحتانی کرده‌اند به کار برده شده است.

ایسنا

  • معزالاولیاء

 

ناتوانی دشمن در زمینه تحریم و تهدید نظامی

  • معزالاولیاء

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از دو سال تحقیق توانستند با کمک سلول درمانی روشی جدید برای درمان بیماران مبتلا به آرتروز جایگزین کنند.
 

  • معزالاولیاء
  • معزالاولیاء